Hoe meldt u een reparatieverzoek?

Natuurlijk kan er in uw woning altijd iets stuk gaan. Is er iets kapot? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Reparatieverzoek melden

Diverse onderhoudsklachten

    Soorten reparatieverzoek

  • Bent u uw sleutel kwijt?

    Zorg altijd dat iemand uw sleutel heeft. U kunt dan altijd ergens terecht als u uw sleutel kwijt bent. Wij hebben namelijk geen reservesleutels van uw woning.

  • Heeft uw reparatieverzoek spoed?

    Bel overdag ons telefoonnummer (0172) 58 31 12.
    Bel in het weekend, avond of nacht ons telefoonnummer (0172) 58 31 11. U wordt doorgeschakeld naar onze externe onderhoudsdienst.

  • Heeft u glasschade?

    En bent u lid van het glasfonds? Bel dan 0800 022 61 00.
    Let op: woont u aan de Prinses Amaliastraat in Benthuizen of in 't Regthuys aan de Dorpsstraat in Hazerswoude-Dorp? Bel dan met Centraal Beheer Achmea om glasschade te melden: 0800 022 99 55.

  • Is het riool verstopt?

    Heeft u een verstopt riool? Bel dan (085) 273 34 70. Of kijk op www.riool.nl voor meer informatie.

  • Heeft u problemen met uw centrale verwarming?

    Heeft problemen met uw centrale verwarming?

    • Benthuizen: bel Energiewacht op 0800-0388
    • Hazerswoude-Dorp: bel Energiewacht op 0800-0388
    • Hazerswoude-Rijndijk: bel Energiewacht op 0800-0388
    • Koudekerk aan den Rijn: bel M.W. de Leeuw en Zonen op (071) 341 25 08

      Tip: Vul uw centrale verwarming op tijd bij en ontlucht deze regelmatig. U heeft hiervoor een speciale vulslang en ontluchtingssleutel gekregen. In de handleiding leest u hoe u deze precies gebruikt. Geeft uw centrale verwarming toch een storing? Controleer dan of:
      • de bedieningsknop bij de ketel 'Aan' staat;
      • de stekker goed in het stopcontact zit;
      • de zekeringen (stoppen) niet zijn doorgeslagen;
      • de gaskraan open staat;
      • de waakvlam brandt;
      • er voldoende water in de installatie zit;
      • er geen lucht in de installatie zit;
      • de ketelthermostaat hoog genoeg staat;
      • de radiatorkranen zijn geopend;
      • de waterpomp draait (u voelt dan een lichte trilling bij het pomphuis).
  • Doet de verlichting in de openbare ruimten het niet?

    Neem dan contact op met:
    Elektro Technisch Bureau A. Hogenes BV
    Distributieweg 21
    2404 CM Alphen aan den Rijn
    Telefoonnummer: (0172) 74 55 50
    Faxnummer: (0172) 74 55 59
    Website: www.etbhogenes.nl.

  • Doet de verlichting in de brandgangen het niet?

    Bel dan met de storingsdienst van Ziut.
    Overdag belt u: (088) 945 07 50.
    's Avonds en in het weekend belt u: 0800 396 08 00.
    Of stuur een mail naar senb@ziut.nl.

  • Ruikt u gas?

    Ruikt u gas? Volg dan onderstaande stappen:

    • Ramen en deuren openen 
    • De gas hoofdkraan dichtdraaien 
    • Niet roken en open vuur doven.

    Kunt u de gasstoring niet zelf oplossen? Bel dan eerst met het Nationaal Storingsnummer gas en stroom: 0800 9009.

  • Heeft u geen elektriciteit?

    Heeft u geen elektriciteit in de woning? Controleer dan de volgende zaken:

    • Controleer of de aardlekschakelaar is uitgeschakeld
    • Zet alle elektrische apparaten uit
    • Controleer of uw buren ook storing hebben

    Kunt u de stroomstoring niet zelf kunt oplossen? Bel dan het Nationaal Storingsnummer gas en stroom: 0800 9009. Is er geen storing bekend? Neem dan contact met ons op?