U betaalt iedere maand huur

U tekent een huurovereenkomst
Accepteert u uw woning? Dan krijgt u een concept huurovereenkomst van ons. Deze kunt u eerst rustig thuis doorlezen. Daarna nodigen wij u uit voor ondertekening van het huurcontract in de woning. Dat doen we nadat de woonconsulent uw nieuwe woning technisch heeft opgeleverd.

De eerste keer betaalt u administratiekosten en één maand huur
Huurt u een nieuwe woning bij ons? Dan betaalt u de eerste maand administratiekosten en één maand huur. U zorgt ervoor dat dit bedrag drie dagen voor oplevering op ons rekeningnummer is bijgeschreven. Daarmee voorkomt u dat de oplevering vertraging oplevert.

U betaalt daarna iedere maand huur
U kiest zelf hoe u dat doet:
- Met automatische incasso. Wij schrijven de huur dan iedere maand van uw bankrekening.
- Met pin aan de balie van ons kantoor.
- Met acceptgiro. De kosten voor een acceptgiro zijn € 1,00 per maand.
- U zorgt zelf dat wij de huur iedere maand op tijd ontvangen.
- U maakt zelf de huur op tijd over via internetbankieren.
Betaalt u automatisch? En bent u het niet eens met een afschrijving? U kunt tot acht weken (56 dagen) nadat het geld is afgeschreven, de incasso laten terugboeken.

U betaalt de huur iedere maand vooruit
Dit betekent dat wij de huur voor de eerste dag van iedere maand ontvangen. Het is het makkelijkst om de huur met automatische incasso te betalen. Dan heeft u hier geen omkijken naar.

U betaalt servicekosten
In de huurovereenkomst leest u precies waarvoor u servicekosten betaalt. Bijvoorbeeld voor stookkosten, schoonmaakkosten of elektra voor de algemene ruimten.

U betaalt de servicekosten altijd vooruit
Binnen een half jaar na afloop van het kalenderjaar krijgt u een overzicht van de werkelijke kosten. Dat is de eindafrekening. U krijgt dan geld terug of u betaalt geld bij. Aan de hand van uw eindafrekening stellen we het voorschot voor het volgende jaar vast. Een kalenderjaar loopt van 1 januari tot en met 31 december.

U betaalt soms extra kosten
Welke dat zijn, leest u in uw huurovereenkomst. Bijvoorbeeld voor een glasverzekering. Deze kosten staan vast en betaalt u ook vooruit. Iedere jaar stellen we vast of we deze kosten verhogen of verlagen.

We mogen ieder jaar de huur verhogen
Dat doen we per 1 juli. We stellen het huurverhogingspercentage ieder jaar vast. De overheid bepaalt binnen welke grenzen dit percentage mag vallen.

Zorg dat u uw huur op tijd betaalt
Zo voorkomt u een huurachterstand of huurschuld. U krijgt maximaal twee herinneringen van ons. Kunt u de huur niet of niet op tijd betalen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij spreken dan een betalingsregeling met u af. U betaalt uw huurachterstand in maximaal 6 termijnen af. Komt u deze betalingsregeling niet na? Dan kunnen wij een deurwaarder inschakelen. Deze kosten betaalt u.

Tip: heeft u meerdere schulden? Vraag dan advies aan de medewerkers van het Serviceplein van de gemeente Alphen aan den Rijn. Zij zoeken samen met u naar een oplossing voor uw financiële problemen.

Lees meer